Nairobi/KENYA

Herkese merhabalar,
Bu yazımda size iş için gittiğim Nairobi/Kenya dan bahsedeceğim.  Yapmanız gerekenler yapmamanız gerekenler hepsini anlatıyorum. Ben ve iş arkadaşlarım Birleşmiş Milletlerin toplantısına katılmak üzere 18-20 Ekim 2016 tarihlerinde orada bulunduk. Öncelikle size uçak saatlerinden bahsetmek istiyorum. Nairobi ye Ankarandan direk uçuş yok İstanbul'dan direk uçuş var THY nin. İstanbuldan 21:30 da kalkıyor ve 6,5 saat sürüyor. Oraya vardığınız da sabaha karşı 4-4,5 gibi iniyorsunuz. Bizim ülkemize göre ters iklimi var. yani biz kış yaşarken onlar yaz biz yaz yaşarken onlar kış yaşıyorlar. Ama kış dediğime bakmayın hava sıcaklığı 10 C altına düşmüyor ve yılın her günü 12 saat gündüz ve 12 saat gece değişmiyor. Gitmeden önce mutlaka sarı humma aşısı olmanız gerek ve aşı kartınızı yanınıza almanız gerek yoksa ülkeye giremezsiniz. Uçaktan indiniz size bir form doldurtuyorlar pasaport kontrolünden önce  saha sonra valizlerinizi alıyorsunuz. dışarı çıktığınızda serin bir hava sisi karşılıyor çünkü sabaha karşı 5 ve günün en soğuk zamanı... Bizi almaya Büyükelçilik aracı gelmişti ancak özel olarak gidiyorsanız gelmeyeceklerdir. bu yüzden otobüs o saatlerde varmıydı bilmiyorum. ama taksiler hazır bekliyorlardı. Her taksiye binmeyin çünkü kaçırma olayları olabiliyormuş. Belli başlı taksi firmaları var onları tercih edin ve mutlaka pazarlık edin.

Para birimi kenya şilini. 1 dolar 100 şilin ediyordu. o tarihlerde bu yüzden ürünlerin fiyatlarını 100 bölüp önce dolara daha sonra da dolar kuru ile çarparak Türk lirasına çeviriyorsunuz. Paranın üzerindeki adam ismi yazıyor JOMO KENYATTA. Kenya nın bağımsızlığı kazandıktan sonraki ilk başkanı. Arka tarafında da ülkenin simgesi haline gelmiş bina resimleri bulunuyor.

Trafik çok fazla var. trafik ışığı yok gibi. şehrin bir tarafı çok zenginken bir tarafı çok fakir. Gerçi bir çok ülke bu şekilde. bu yüzden fakir kısımlara gitmiyoruz. kaçırılabilirsiniz.

Otelimiz Comfort Garden diye bir otel. günlük 90 dolar vermiştik. sabah 6 gibi yerleştik ve herkes odasına yerleşti dinlenmek için. sabah kalktık kahvaltı ve hemen kendimizi yakınlardaki bir alışveriş merkezine attık. Bulunduğumuz yer GIGIRI diye bir yer. Güvenlidir. Bulacağınız otel buralardan olursa iyi olur. Hırsızlık hat safhada çantanızı veya kıymetli eşyanızı sıkı tutun. Aşağıdaki fotoğraf otelden alışveriş merkezine giderken geçtiğimiz yol.
Alışveriş merkezinde içecekler dikkatimi çekti. Ülkemizde olmayan fanta çeşitleri ananaslı, frenk üzümlü, çarkıfelek meyveli. fiyatı 60 şilin yani 0,6 dolar ve bugünkü kur ile 3,8 TL x 0,6 =2,30 TL ülkemize göre pahalı. Bu parayla ülkemizde 2,5 lt alırsın.

Marketten sonra UN nin kampüsüne gidiyoruz ve giriş kartlarımızı alıyoruz. Şehir merkezine gitmek istiyoruz ancak güvenli olmadığından dolayı gidemiyoruz. Aşağıdaki fotoğrafta UN toplantı salonunun girişi .

Girişte Karibu yazıyor. Karibu kenya da Merhaba demekmiş. sol tarafta Birleşmiş Milletlere üye olan bütün ülkelerin bayrakları mevcut. Tabiki gözler hemen Türk Bayrağını arıyor ve buluyor.
İlk gün sonunda toplantı bitiyor ve bize bir kaç ay önce Cumhurbaşkanımızın geldiğini ve bir tane fidan diktiğini gösteren bir fotoğraf gösteriyorlar.
Tabiki hemen fidanın bulunduğu yere giderek bizzat şahit oluyoruz. Dikilen fidan da kahve ağacı fidanıdır. bu arada.

Kampüs içerisinde maymunlar serbest bir şekilde dolanıyorlar. Maymunları da gördükten sonra katılımcılar için düzenlenen gece katılıyoruz.
Düzenlenen gece canlı müzik yöresel dans eşliğinde ve ikramlar. tabiki et ürünleri yemedik. patates haşlamasına doyduk :D
Müzik, bolca ananas suyu öyle konsantre değil bildiğiniz sıkma ananas suyu ve patatese doyduk. Ertesi gün kenya da geleneksel ve yörelsel bir açık hava müzesi olduğunu ve görülmesi gerektiğini düşündüğümüz bir yere gittik öğle arasında. güvenilir bir taksi bulduk ve "BOMAS OF KENYA" yı ziyaret ettik. PEki bu bomas of kenya müzesi nedir. daha önce ve şimdide kullanılıyormuş yerleşim çeşitlerini bir yerde toplamışlar. Aşağıdaki gibi resimlerde de göreceğiniz gibi çok fazla bir şey yok. :D giriş sanırım 600 şilin yani  6 dolar.

Bu şekilde tabelalar var. Tabela da kenya daki etnik grupların hangi tür ev kullandıklarını ve kenya nın nerelerinde olduklarını anlatıyor. Kimisi sazlıktan yapmış kimisi topraktan. çeşit çeşit ama içeriği ve kullanım amacı aynı.
 Sebzeleri kuruttukları yer
 KAbile reisinin 2. eşi burada kalıyormuş. kabile reisi tek kalıyor bu arada. yani ilk eşide başka bir yerde kalıyor.
 içi de bu şekilde

Bazı yerlerde evler daha büyük. odalı falan yani

Arada böyle serbest gezen domuz görüyorsunuz. rahat rahat geziyorlar.

Bu belgesellerin çekildiği maasai mara daki etnik grup.
 Bu çok ilginç geldi bize turkana bir türk izi olabilir mi diye düşünmeden edemedik.

gezinin sonunda dans gösterisi oluyor. yine yöresel. bizdeki karadeniz horon, ege de zeybek doğu da halay gibi burada da fark grupların dans gösterileri oluyor. bizim haricimizde ilkokul öğrencileri de vardı.

Ne alınır ne yenir?
Yemek olarak kenya da hiç yemek yemedim. Yani oranın yemeğini yemedim. yemenizi tavsiye etmem çünkü sağlıklı değil. açıktan su içmememizi, içeceklerimize buz atmamamızı tembihlediler. şehir merkezine zaten arabayla geçtik hiç inme fırsatı bulamadık. İnsek de yakanıza yapışıyorlarmış. İnen arkadaşlar söylüyor. Ama merkezde timsah etinden ceylan etine kadar yiyebileceğiniz yerler var. ne alınıra gelince. kenyanın hediyelik eşya pazarı mevcut bazı günler merkezde cuma günleri GIGIRI de alışveriş merkezi otoparkında kuruluyormuş Oradan ahşap ve taş oymacılığından yapılmış hayvan figürleri, kap-kacak, mızrak, heykel, yöresel kıyafetler çantalar ve en çok takı kolye küpe tarzı aksesuarlar mevcut. ama beş para etmez. tavsiyem kesinlikle ama kesinlikle pazarlık yapın. zaten pazara girer girmez yakana yapışıyorlar. sen bir şey sormadan geliyorlar yanına. soruyorsun beğendiğin bir ürünün fiyatını sana bırakıyorlar önce sen ne verirsin diyorlar sonra çok yüksek fiyat söylüyorlar. tutturabildiğine yani. mutlaka söyledikleri paranın 10 da 1 ini söyleyin. 1000 şiline 100 şilinden başlayın pazarlığa. parada anlaşamazsanız almadan ayrılın. bana oldu. 10 tane anahtarlık aldım hayvan figürlerinden pazarlıkta anlaşamadık tamam almıyorum dedim ayrıldım 15 dk sonra poşete koymuş pazarda beni buldu tamam dedi istediğin fiyat olsun diye.  PAZARLIK ÖNEMLİ...
Bunun haricinde alışveriş merkezinde kenyaya özel tshirtler buldum. aşağıda resimleri var.

Ben kızıma bir tane aldım. çocuklar içinde var yetişkinler içinde var. ancak Pazara göre pahalı.1500 şilin yani 15 dolar ozamanlar dolar 3 TL idi . 45 TL ye gelmişti hatıra diye aldım.

Seyehatımız cuma akşamı bitmişti. Umarım Nairobi/Kenya ya gidecekler için biraz  bilgi sahibi olmuşlardır. Sorusu olanlar yorum kısmına yazabilirsiniz.
Burasıda daha önce bahsettiğim gibi hediyelik eşya pazarı. Peşinize düşüyorlar ve pazarlık yapmayı unutmayın.

Safari yaptım mı tabiki de yaptım ama yalancı safari bir sonraki yazım da anlatacağım.

English version

Hello everybody,
I went to Nairobi/KENYA for business. I will tell about Kenya and what you need to do and what not to do. I and my colleague went to Kenya for UN's meeting. firstly ı want to tell about fly time. there is not fly ankara to nairobi. There is fly istanbul to nairobi. take off time 21:30 and it takes 6,5 hours.when we get there 4 o'clock. climate is reversed according to our country.
You must do yellow fever vaccine.